Endeavor Hellas: Τεράστιες οι δυνατότητες ανάπτυξης για τον ελληνικό τουρισμό



Ο βασικός πυλώνας ανάπτυξης της χώρας ο τουρισμός, είναι στην πλειονότητά του, μη ανταγωνιστικός, μονοθεματικός, με έντονα προβλήματα ρευστότητας των επιχειρήσεών του, ωστόσο, διαθέτει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης,  σύμφωνα με τη μελέτη της Endeavor Hellas με θέμα: «Επιχειρηματικότητα και Επενδυτικές Ευκαιρίες στην Ελλάδα» .

Πηγή: Endeavor Hellas

Οι επιχειρηματικές και επενδυτικές ευκαιρίες κατευθύνονται από πέντε κυρίαρχες τάσεις, σύμφωνα πάντα με τη μελέτη:

  1. Την ανάγκη συνολικής ανάθμισης του παρεχόμενου προϊόντος. Η εν λόγω αναβάθμιση θα συνεπάγεται την απόκτηση και την ανακατασκευή παλαιών μονάδων, καλύτερη διαχείριση των υπηρεσιών σε υφιστάμενες μονάδες και στόχευση σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές και θεματικούς τομείς.

  2. Την ανάγκη για δημιουργία υποδομών σε λιγότερο παραδοσιακά, αλλά ραγδαία αναπτυσσόμενα, προϊόντα όπως κρουαζιέρες, γιότινγκ, σύνθετα τουριστικά καταλύματα με γήπεδα γκόλφ, κ.ά.

  3. Την ανάγκη δημιουργίας μίας ολιστικής εμπειρίας για τον ταξιδιώτη και δημιουργία δεσμών με άλλες τοπικές δραστηριότητες, όπως παράδειγμα τον κλάδο των τροφίμων και τον πολιτισμό.

  4. Την ανάγκη για περισσότερο εξελιγμένες υπηρεσίες υποστήριξης και εξυπηρέτησης πελατών που καλύπτουν το στάδιο πριν το ταξίδι, της κράτησης και της μεταφοράς.

  5. Την ανάγκη χρησιμοποίησης της τεχνολογίας για τη μείωση της εξάρτησης από τους μεσάζοντες.

Βαθμιαία αυξάνονται οι νεοφυείς επιχειρήσεις στον τουριστικό τομέα με έμφαση στις ψηφιακές ταξιδιωτικές υπηρεσίες/εμπειρίες, τη διαχείριση ξενοδοχείων και στους διαδικτυακούς τουριστικούς πράκτορες (online travel agents). Ωστόσο, η δραστηριότητα αυτή παραμένει κατακερματισμένη.

Ο ελληνικός τουριστικός κλάδος χρειάζεται να αναπτυχθεί περισσότερο επιχειρηματικά για να καλύψει όλο το φάσμα των υπηρεσιών. Υπάρχει αρκετός χώρος για να επιχειρηματική δραστηριοποίηση σε τομείς όπως ο θαλάσσιος τουρισμός, η γαστρονομία και ο πολιτισμός.

Στη μελέτη αναφέρεται ότι υπάρχει μία νέα γενιά επιχειρήσεων που εστιάζουν σε διαδικτυακές κοινότητες και αγορές προωθώντας «τοπικές» εμπειρίες, οι οποίες δεν χρειάζεται να ενδυναμώσουν περαιτέρω το επιχειρηματικό τους μοντέλο και αναπτύσσονται επιθετικά.